Przyciągnięcie klienta to jedno, ale zatrzymanie go – to osobna kwestia. Wielu użytkowników internetowych odwiedza daną stronę czy sklep online i nawet wybiera produkty, ale z jakiegoś powodu nie decyduje się na zakup. Rozwiązaniem dla takich sytuacji może być remarketing.
Remarketing jest jedną z najskuteczniejszych metod reklamowych, ponieważ pozwala dotrzeć do klientów, którzy już kiedyś odwiedzili daną stronę lub zetknęli się z ofertą konkretnego reklamodawcy, jednak z pewnych przyczyn nie zdecydowali się na zakup.
Na czym polega remarketing? Jego działanie opiera się na wyświetlaniu komunikatów reklamowych użytkownikom, którzy wcześniej już zaznajomili się z ofertą naszej strony internetowej i wykonali pewne działania, na przykład dodali towar do wirtualnego koszyka. Dzięki takim zachowanym czynnościom użytkowników mamy pewność, że byli oni zainteresowani daną ofertą, ale ostatecznie zrezygnowali z zakupu. W takim przypadku możemy podejrzewać, że ponownie wykażą zainteresowanie wybranymi wcześniej produktami, musimy im tylko o nich przypomnieć i jeszcze raz zachęcić do zakupu. Właśnie w tym pomaga remarketing.
Remarketing wyróżnia się skutecznością tylko dlatego, że jest procesem w pełni zautomatyzowanym. W jego precyzyjnym działaniu ogromną rolę odgrywają wszystkim znane ciasteczka w przeglądarce, czyli pliki cookies. Istota ciasteczek polega na zbieraniu wszelkich informacji o aktywności użytkownika w sieci. Niewielkie pliki zapamiętują, jakie strony odwiedzamy, jakich produktów szukamy, co kupujemy i jakie treści są dla nas wartościowe. Gromadzą także podstawowe dane o nas, takie jak płeć, wiek, lokalizacja, zainteresowania. Zebrane informacje pomagają automatycznym algorytmom dopasować reklamowe przekazy do konkretnego odbiorcy, dzięki czemu istnieje duże prawdopodobieństwo, że taki komunikat spotka się z zaciekawieniem, a nie zostanie zignorowany, jak w przypadku większości niedopasowanych reklam.
Ogromną zaletą remarketingu jest to, że jako narzędzie zdaje się dosłownie podążać za internetowym użytkownikiem i zapamiętywać jego wybory, by móc później o nich przypomnieć. Jego działanie można przyrównać do reklamy kontekstowej (więcej o reklamie kontekstowej przeczytasz tu: https://adsright.pl/reklama-kontekstowa/), również intensywnie korzystającej z plików cookies. Dzięki zautomatyzowanym procesom otrzymujemy takie komunikaty marketingowe i oferty, które faktycznie mogą nas zainteresować.
Warto zauważyć, że remarketing może być korzystny nie tylko dla sprzedawców i reklamodawców oraz ich zysków, lecz także dla zwykłych użytkowników. Dlaczego? Z pewnością każdy z nas w którymś momencie musiał przerwać robienie zakupów online, zapomniał do nich wrócić bądź chciał na spokojnie przejrzeć ofertę. Remarketing pełni więc również funkcję naszej internetowej przypominajki.
Zdjęcie główne: Julian Hochgesang/unsplash.com