Remarketing – poznaj jego możliwości

/
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Przyciągnięcie klienta to jedno, ale zatrzymanie go – to osobna kwestia. Wielu użytkowników internetowych odwiedza daną stronę czy sklep online i nawet wybiera produkty, ale z jakiegoś powodu nie decyduje się na zakup. Rozwiązaniem dla takich sytuacji może być remarketing.

Remarketing jest jedną z najskuteczniejszych metod reklamowych, ponieważ pozwala dotrzeć do klientów, którzy już kiedyś odwiedzili daną stronę lub zetknęli się z ofertą konkretnego reklamodawcy, jednak z pewnych przyczyn nie zdecydowali się na zakup.

Na czym polega remarketing? Jego działanie opiera się na wyświetlaniu komunikatów reklamowych użytkownikom, którzy wcześniej już zaznajomili się z ofertą naszej strony internetowej i wykonali pewne działania, na przykład dodali towar do wirtualnego koszyka. Dzięki takim zachowanym czynnościom użytkowników mamy pewność, że byli oni zainteresowani daną ofertą, ale ostatecznie zrezygnowali z zakupu. W takim przypadku możemy podejrzewać, że ponownie wykażą zainteresowanie wybranymi wcześniej produktami, musimy im tylko o nich przypomnieć i jeszcze raz zachęcić do zakupu. Właśnie w tym pomaga remarketing.

Jak działa remarketing w praktyce?

Remarketing wyróżnia się skutecznością tylko dlatego, że jest procesem w pełni zautomatyzowanym. W jego precyzyjnym działaniu ogromną rolę odgrywają wszystkim znane ciasteczka w przeglądarce, czyli pliki cookies. Istota ciasteczek polega na zbieraniu wszelkich informacji o aktywności użytkownika w sieci. Niewielkie pliki zapamiętują, jakie strony odwiedzamy, jakich produktów szukamy, co kupujemy i jakie treści są dla nas wartościowe. Gromadzą także podstawowe dane o nas, takie jak płeć, wiek, lokalizacja, zainteresowania. Zebrane informacje pomagają automatycznym algorytmom dopasować reklamowe przekazy do konkretnego odbiorcy, dzięki czemu istnieje duże prawdopodobieństwo, że taki komunikat spotka się z zaciekawieniem, a nie zostanie zignorowany, jak w przypadku większości niedopasowanych reklam.

Ogromną zaletą remarketingu jest to, że jako narzędzie zdaje się dosłownie podążać za internetowym użytkownikiem i zapamiętywać jego wybory, by móc później o nich przypomnieć. Jego działanie można przyrównać do reklamy kontekstowej (więcej o reklamie kontekstowej przeczytasz tu: https://adsright.pl/reklama-kontekstowa/), również intensywnie korzystającej z plików cookies. Dzięki zautomatyzowanym procesom otrzymujemy takie komunikaty marketingowe i oferty, które faktycznie mogą nas zainteresować.

Warto zauważyć, że remarketing może być korzystny nie tylko dla sprzedawców i reklamodawców oraz ich zysków, lecz także dla zwykłych użytkowników. Dlaczego? Z pewnością każdy z nas w którymś momencie musiał przerwać robienie zakupów online, zapomniał do nich wrócić bądź chciał na spokojnie przejrzeć ofertę. Remarketing pełni więc również funkcję naszej internetowej przypominajki.

Zdjęcie główne: Julian Hochgesang/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

7 − sześć =

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Piżama damska a pora roku – zobacz, na co warto zwrócić uwagę!
/
Piżama damska a pora roku – zobacz, na co warto zwrócić uwagę!
Dlaczego wybór piżamy damskiej zależny jest od pory roku? Jakie czynniki warto wziąć pod uwagę, by cieszyć się spokojnym snem przez wszystkie sezony – zarówno te chłodniejsze, jak i cieplejsze?
Jak personalizowane dekoracje neonowe mogą zwiększyć rozpoznawalność twojego biznesu?
/
Jak personalizowane dekoracje neonowe mogą zwiększyć rozpoznawalność twojego biznesu?
Odkryj, jak unikatowe, personalizowane dekoracje neonowe mogą przełożyć się na większą rozpoznawalność Twojej marki i biznesu.
Mieszkania w stanie deweloperskim
/
Mieszkania w stanie deweloperskim
Rynek nieruchomości ma się całkiem dobrze i widać to praktycznie na każdym kroku. Wciąż powstają nowe inwestycje budowlane, które sprawiają, że bez problemu znaleźć można domy na sprzedaż Lublin w różnych miejscach.