WooCommerce to wtyczka do silnika WordPress, najpopularniejszego w sieci systemu zarządzania treścią, który cechuje się bardzo przyjazną obsługą i mnogością opcji. To właśnie przez te zalety stanowi najpopularniejszy wybór dla blogerów, którzy zapisują na nim w formie postów codzienne wydarzenia z życia lub ciekawe przemyślenia. Standardową i nieco okrojoną funkcjonalność można jednak znacznie rozszerzyć za pomocą wtyczek. Część z nich zupełnie zmienia sposób obsługi witryny oraz jej przeznaczenie, np. na portfolio, portal multimedialny czy też sklep internetowy. Wtyczka WooCommerce służy właśnie w tym celu – rozbudowy witryny o opcje e-commerce.
WooCommerce to bardzo rozbudowana i darmowa wtyczka przeznaczona do silnika WordPress, który z reguły wykorzystuje się do redagowania prywatnych blogów. Dzięki wtyczce silnik WordPress zyskuje jednak zupełnie inne oblicze – staje się pełnoprawnym sklepem internetowym. Wtyczka uzupełnia nasz serwis o podstronę sklepu, strony produktów i kategorii, koszyk oraz system składania zamówień i płatności – jednym słowem o wszystko to, co niezbędne do prowadzenia własnego sklepu w sieci.
Na WooCommerce jest postawionych nawet około 20% wszystkich ogólnodostępnych sklepów w sieci, co jest doskonałym wynikiem, patrząc na konkurencję z ugruntowaną pozycją na rynku. Samo WooCommerce można jeszcze bardziej rozbudować np. o programy afiliacyjne czy dodatkowe bramki płatności.
Udział e-handlu w gospodarce rośnie z roku na rok. Fakt ten nie powinien jednak dziwić. Przedsiębiorcy przenoszą swoje firmy do sieci ze względu na obniżenie kosztów związanych z zatrudnieniem pracowników do pracy stacjonarnej czy wynajmem powierzchni magazynowych. Dzięki temu są bardziej konkurencyjni i mogą oferować niższą marżę ze względu na minimalne koszty prowadzenia działalności w e-commerce. Klienci z kolei zauważają, że w sieci wszystko można znaleźć zdecydowanie taniej, co poniekąd wynika właśnie z niższej marży dystrybutora. Ponadto wszyscy doceniają komfortowe robienie zakupów z własnego fotela oraz pełne bezpieczeństwo transakcji. Obecnie prawo bardzo skutecznie chroni kupującego, dając mu np. ustawowy 14-dniowy czas zwrotu.
Jeśli zastanawiasz się jak działa WooCommerce i czy warto go wybrać, koniecznie zapoznaj się z poniższym akapitem – z pewnością zawarte tu informacje okażą się bardzo pomocne. Największą zaletą wtyczki WooCommerce, wyprodukowane przez WooThemes, jest z pewnością cena – wtyczka jest całkowicie darmowa, a jej użytkowanie nie wiąże się z żadnymi abonamentami oraz opłatami bieżącymi. To zupełna odwrotność systemu SaaS, który polega na uiszczaniu przez przedsiębiorcę comiesięcznych opłat związanych z użytkowaniem wybranego silnika.
To w takim razie ile kosztuje sklep na WooCommerce? Przy odrobinie chęci i samozaparcia oraz doświadczenia postawienie własnego sklepu na tej wtyczce jest całkowicie darmowe. To doskonały wybór np. dla początkujących przedsiębiorców, którzy próbują rozwinąć swój start-up bez ponoszenia zbyt dużych inwestycji początkowych.
Nie bez znaczenia jest także to, że WooCommerce to bardzo popularna wtyczka, dzięki czemu w sieci znajdują się całe setki tysięcy kolejnych dodatków, które rozszerzają jej funkcjonalność. Część z nich jest darmowa, a za część trzeba zapłacić z góry ustaloną stawkę bądź niewielki abonament.
WooCommerce zapewnia także łatwe pozycjonowanie i korzyści, które wynikają z przeprowadzenia tego procesu. Proces pozycjonowania polega na poprawie pozycji wybranej witryny (domeny) w wyszukiwarce Google, która w Polsce jest zdecydowanie najpopularniejsza. Z reguły każda strona WWW ląduje na samym końcu wyników wyszukiwania i nie osiąga w ten sposób żadnego ruchu organicznego. To duży błąd. Polacy bardzo chętnie wykorzystują wyszukiwarkę Google do poszukiwania w sieci sklepów, portali, blogów czy informacji, dlatego warto znaleźć się w wynikach zdecydowanie jak najwyżej.
Pozycję każdej ogólnodostępnej strony ustala algorytm Google, który pozyskuje dane z każdej strony WWW za pomocą skryptów znanych jako roboty Google. To one przeczesują całą sieć w poszukiwaniu nowych stron, dlatego tak ważne jest, aby dotarły także na Twoją. Proces pozycjonowania polega na spełnieniu wszystkich wymogów i założeń algorytmu Google. Jest ich kilkaset i wszystkie mają tak samo duże znaczenie.
Z tego względu proces pozycjonowania dzieli się na trzy etapy. W pierwszym – Audyt SEO – należy przeanalizować całą stronę WWW i sprawdzić jej zawartość, a także zaplanować dalsze działania. W drugim etapie – on-site – trzeba wprowadzić wszelkie zmiany już na stronę i zmodyfikować cały kod źródłowy, aby ten spełniał wymagania algorytmu Google. W etapie trzecim – off-site – chodzi o zbudowanie jak największej bazy linków zwrotnych, które należy umieścić na domenach trzecich. Cały proces powinien spowodować duży i stały napływ internautów o znakomitym parametrze konwersji.
Fot.: fran innocenti/unsplash.com
Działania w lokalnej przestrzeni są mi bardzo dobrze znane, po 4 latach prowadzenia butiku niedaleko miejsca zamieszkania. Pozycjonowanie, lub nawet jakieś szkolenie, jak pozycjonować sklep internetowy, lub lokalny właśnie, przypuszczalnie przyda się tak samo tutaj, jak i w przypadku każdej innej działalności. Ja wcześniej nie zdawałam sobie z tego sprawy i miałam szczęście, że jako tako biznes funkcjonował, no ale wiadomo, mógł lepiej.
Czy to WooCommerce, czy IdoSell, inwestycja w wizerunek, to dobra inwestycja. Dziś agencje interaktywne, które specjalizują się w budowaniu wizerunku w sieci, oferują efektywne pozycjonowanie sklepów internetowych, dzięki któremu mamy szansę na rozwój naszego biznesu. Ceny są przystępne, usługi kompletne, dostępność duża i jest z czego wybierać. Naprawdę warto się nad tym zastanowić 🙂