Prowadzisz sklep internetowy na platformie PrestaShop i chcesz poprawić swoją pozycję w wynikach wyszukiwania? Jednym słusznym rozwiązaniem jest zainwestowanie w pozycjonowanie, dzięki któremu masz szansę nie tylko trafić na pierwszą stronę rankingu Google, ale także zwiększyć sprzedaż, budować świadomość swojej marki, a także zmniejszyć współczynnik odrzuceń. Możesz zrobić to samodzielnie lub z pomocą agencji, jednak my polecamy drugie rozwiązanie. Dlaczego? Przeczytaj nasz artykuł!
Pozycjonowanie jest podstawą w branży e-commerce. Z jego pomocą możesz zwiększyć ruch pochodzący z organicznych wyników wyszukiwania, a co za tym idzie – zwiększyć sprzedaż i zyski w swoim sklepie internetowym. To działania, których celem jest dopasowanie witryny do wymagań wyszukiwarki, zadbanie o wrażenia użytkownika (user experience) oraz sprawienie, że serwis jest bezpieczny, wartościowy i sprawny technicznie. Aby osiągnąć sukces w pozycjonowaniu, niezbędne są również działania z zakresu Search Engine Optimization. Co to jest SEO? Najkrócej mówiąc, to optymalizacja sklepu internetowego poprzez edycję i poprawę kodu źródłowego czy usunięcie błędów technicznych. Cel jest jeden – witryna musi być dopasowana do algorytmów, bo tylko dzięki temu może rankować na wysokie pozycje.
PrestaShop to jedna z wielu dostępnych na rynku platform dedykowanych branży e-commerce. Coraz częściej korzystają z niej właściciele sklepów internetowych, których zachęca między innymi łatwość konfiguracji i parametryzacji, kompatybilność z systemami płatności we wszystkich bankach czy bezproblemowe promowanie produktów w social media. To również doskonały wybór dla przedsiębiorców, którym zależy na skutecznej optymalizacji serwisu.
W celu osiągnięcia jak najlepszych wyników pozycjonowania PrestaShop najlepiej korzystać z najnowszej wersji oraz podstawowych narzędzi, które przydadzą się w działaniach SEO on-page – Google Adwords KeyPlanner czy Ahrefs. Niezbędne jest również zadbanie o stronę główną sklepu poprzez dodanie do niej słów kluczowych oraz dopracowanie stron i opisów kategorii i produktów. Nie bez znaczenia jest też przyjazność mobilna i wydajność witryny, optymalizacja parametrów adresu URL czy zadbanie o bezpieczeństwo poprzez uzyskanie certyfikatu SSL.
Pozycjonowanie PrestaShop, podobnie jak w przypadku sklepów internetowych na innych platformach, najlepiej wykonywać z pomocą agencji. Dlaczego? Powód jest prosty – osiągnięcie wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania, zwłaszcza w konkurencyjnej branży, jest bardzo trudne oraz wymaga doświadczenia i znajomości wymagań, które musi spełniać serwis. Samodzielne pozycjonowanie może też przynieść więcej szkody niż pożytku i spowodować nie tylko obniżenie pozycji w wyszukiwarce, ale także całkowite usunięcie witryny z indeksu Google.
Fot. Zyro/unsplash.com
Najważniejsze, aby sklep online spełniał oczekiwania twoich klientów, pozycjonowanie stron internetowych e-commerce prowadzi do umocnienia marki na rynku internetowym i pozwala na zdobycie zaufania wśród klientów i zatrzymanie ich przy sobie co w skutku jest bardzo dobrym rozwiązaniem długoterminowym.
Pozycjonowanie samodzielne z reguły prowadzi donikąd, to nie lada sztuka zrozumieć, w jaki sposób zdobyć przewagę na rynku, w zasadzie chyba wszyscy chcielibyśmy poznać, zapewniającą ją techniki 😅 Tak się składa, że PrestaShop miałem styczność, gdy niezbędne mi było lokalne pozycjonowanie. Jak najbardziej jestem skory polecić usługę.