Jak działa WooCommerce i czy warto go wybrać w promocji sklepu?

Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

WooCommerce to wtyczka do silnika WordPress, najpopularniejszego w sieci systemu zarządzania treścią, który cechuje się bardzo przyjazną obsługą i mnogością opcji. To właśnie przez te zalety stanowi najpopularniejszy wybór dla blogerów, którzy zapisują na nim w formie postów codzienne wydarzenia z życia lub ciekawe przemyślenia. Standardową i nieco okrojoną funkcjonalność można jednak znacznie rozszerzyć za pomocą wtyczek. Część z nich zupełnie zmienia sposób obsługi witryny oraz jej przeznaczenie, np. na portfolio, portal multimedialny czy też sklep internetowy. Wtyczka WooCommerce służy właśnie w tym celu – rozbudowy witryny o opcje e-commerce. 

Co to WooCommerce?

WooCommerce to bardzo rozbudowana i darmowa wtyczka przeznaczona do silnika WordPress, który z reguły wykorzystuje się do redagowania prywatnych blogów. Dzięki wtyczce silnik WordPress zyskuje jednak zupełnie inne oblicze – staje się pełnoprawnym sklepem internetowym. Wtyczka uzupełnia nasz serwis o podstronę sklepu, strony produktów i kategorii, koszyk oraz system składania zamówień i płatności – jednym słowem o wszystko to, co niezbędne do prowadzenia własnego sklepu w sieci.

Na WooCommerce jest postawionych nawet około 20% wszystkich ogólnodostępnych sklepów w sieci, co jest doskonałym wynikiem, patrząc na konkurencję z ugruntowaną pozycją na rynku. Samo WooCommerce można jeszcze bardziej rozbudować np. o programy afiliacyjne czy dodatkowe bramki płatności.

E-handel rośnie z roku na rok

Udział e-handlu w gospodarce rośnie z roku na rok. Fakt ten nie powinien jednak dziwić. Przedsiębiorcy przenoszą swoje firmy do sieci ze względu na obniżenie kosztów związanych z zatrudnieniem pracowników do pracy stacjonarnej czy wynajmem powierzchni magazynowych. Dzięki temu są bardziej konkurencyjni i mogą oferować niższą marżę ze względu na minimalne koszty prowadzenia działalności w e-commerce. Klienci z kolei zauważają, że w sieci wszystko można znaleźć zdecydowanie taniej, co poniekąd wynika właśnie z niższej marży dystrybutora. Ponadto wszyscy doceniają komfortowe robienie zakupów z własnego fotela oraz pełne bezpieczeństwo transakcji. Obecnie prawo bardzo skutecznie chroni kupującego, dając mu np. ustawowy 14-dniowy czas zwrotu.

Czy WooCommerce się opłaca?

Jeśli zastanawiasz się jak działa WooCommerce i czy warto go wybrać, koniecznie zapoznaj się z poniższym akapitem – z pewnością zawarte tu informacje okażą się bardzo pomocne. Największą zaletą wtyczki WooCommerce, wyprodukowane przez WooThemes, jest z pewnością cena – wtyczka jest całkowicie darmowa, a jej użytkowanie nie wiąże się z żadnymi abonamentami oraz opłatami bieżącymi. To zupełna odwrotność systemu SaaS, który polega na uiszczaniu przez przedsiębiorcę comiesięcznych opłat związanych z użytkowaniem wybranego silnika. 

To w takim razie ile kosztuje sklep na WooCommerce? Przy odrobinie chęci i samozaparcia oraz doświadczenia postawienie własnego sklepu na tej wtyczce jest całkowicie darmowe. To doskonały wybór np. dla początkujących przedsiębiorców, którzy próbują rozwinąć swój start-up bez ponoszenia zbyt dużych inwestycji początkowych.

Nie bez znaczenia jest także to, że WooCommerce to bardzo popularna wtyczka, dzięki czemu w sieci znajdują się całe setki tysięcy kolejnych dodatków, które rozszerzają jej funkcjonalność. Część z nich jest darmowa, a za część trzeba zapłacić z góry ustaloną stawkę bądź niewielki abonament. 

Jakie działania warto podjąć po uruchomieniu swojego sklepu online?

WooCommerce zapewnia także łatwe pozycjonowanie i korzyści, które wynikają z przeprowadzenia tego procesu. Proces pozycjonowania polega na poprawie pozycji wybranej witryny (domeny) w wyszukiwarce Google, która w Polsce jest zdecydowanie najpopularniejsza. Z reguły każda strona WWW ląduje na samym końcu wyników wyszukiwania i nie osiąga w ten sposób żadnego ruchu organicznego. To duży błąd. Polacy bardzo chętnie wykorzystują wyszukiwarkę Google do poszukiwania w sieci sklepów, portali, blogów czy informacji, dlatego warto znaleźć się w wynikach zdecydowanie jak najwyżej.

Pozycję każdej ogólnodostępnej strony ustala algorytm Google, który pozyskuje dane z każdej strony WWW za pomocą skryptów znanych jako roboty Google. To one przeczesują całą sieć w poszukiwaniu nowych stron, dlatego tak ważne jest, aby dotarły także na Twoją. Proces pozycjonowania polega na spełnieniu wszystkich wymogów i założeń algorytmu Google. Jest ich kilkaset i wszystkie mają tak samo duże znaczenie.

Z tego względu proces pozycjonowania dzieli się na trzy etapy. W pierwszym – Audyt SEO – należy przeanalizować całą stronę WWW i sprawdzić jej zawartość, a także zaplanować dalsze działania. W drugim etapie – on-site – trzeba wprowadzić wszelkie zmiany już na stronę i zmodyfikować cały kod źródłowy, aby ten spełniał wymagania algorytmu Google. W etapie trzecim – off-site – chodzi o zbudowanie jak największej bazy linków zwrotnych, które należy umieścić na domenach trzecich. Cały proces powinien spowodować duży i stały napływ internautów o znakomitym parametrze konwersji.

Fot.: fran innocenti/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Monika 14.05.2022

    Działania w lokalnej przestrzeni są mi bardzo dobrze znane, po 4 latach prowadzenia butiku niedaleko miejsca zamieszkania. Pozycjonowanie, lub nawet jakieś szkolenie, jak pozycjonować sklep internetowy, lub lokalny właśnie, przypuszczalnie przyda się tak samo tutaj, jak i w przypadku każdej innej działalności. Ja wcześniej nie zdawałam sobie z tego sprawy i miałam szczęście, że jako tako biznes funkcjonował, no ale wiadomo, mógł lepiej.

  • Natalia 14.05.2022

    Czy to WooCommerce, czy IdoSell, inwestycja w wizerunek, to dobra inwestycja. Dziś agencje interaktywne, które specjalizują się w budowaniu wizerunku w sieci, oferują efektywne pozycjonowanie sklepów internetowych, dzięki któremu mamy szansę na rozwój naszego biznesu. Ceny są przystępne, usługi kompletne, dostępność duża i jest z czego wybierać. Naprawdę warto się nad tym zastanowić 🙂

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Nowoczesne baterie łazienkowe – co warto wiedzieć przed zakupem?
/
Nowoczesne baterie łazienkowe – co warto wiedzieć przed zakupem?
Baterie łazienkowe to nieodzowny element każdej łazienki. Nie tylko pełnią one funkcję praktyczną, ale także estetyczną. Wybór odpowiednich baterii łazienkowych to jedno z najważniejszych zadań podczas urządzania tego pomieszczenia. Na rynku dostępne są różne modele baterii, w tym również te nowoczesne, o zaawansowanych funkcjach. W tym artykule przedstawimy, na co zwrócić uwagę podczas wyboru nowoczesnych baterii łazienkowych.
Jak wybrać idealną umywalkę nablatową do Twojej łazienki?
/
Jak wybrać idealną umywalkę nablatową do Twojej łazienki?
Odkryj kluczowe kryteria wyboru idealnej umywalki nablatowej, które pomogą Ci stworzyć komfortowe i stylowe środowisko łazienkowe.
Remont nieruchomości: Praktyczne wskazówki i trendy w projektowaniu i modernizacji wnętrz.
/
Remont nieruchomości: Praktyczne wskazówki i trendy w projektowaniu i modernizacji wnętrz.
Remont nieruchomości: Praktyczne wskazówki i trendy - stwórz swoje wymarzone wnętrze.