Jak działa WooCommerce i czy warto go wybrać w promocji sklepu?

Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

WooCommerce to wtyczka do silnika WordPress, najpopularniejszego w sieci systemu zarządzania treścią, który cechuje się bardzo przyjazną obsługą i mnogością opcji. To właśnie przez te zalety stanowi najpopularniejszy wybór dla blogerów, którzy zapisują na nim w formie postów codzienne wydarzenia z życia lub ciekawe przemyślenia. Standardową i nieco okrojoną funkcjonalność można jednak znacznie rozszerzyć za pomocą wtyczek. Część z nich zupełnie zmienia sposób obsługi witryny oraz jej przeznaczenie, np. na portfolio, portal multimedialny czy też sklep internetowy. Wtyczka WooCommerce służy właśnie w tym celu – rozbudowy witryny o opcje e-commerce. 

Co to WooCommerce?

WooCommerce to bardzo rozbudowana i darmowa wtyczka przeznaczona do silnika WordPress, który z reguły wykorzystuje się do redagowania prywatnych blogów. Dzięki wtyczce silnik WordPress zyskuje jednak zupełnie inne oblicze – staje się pełnoprawnym sklepem internetowym. Wtyczka uzupełnia nasz serwis o podstronę sklepu, strony produktów i kategorii, koszyk oraz system składania zamówień i płatności – jednym słowem o wszystko to, co niezbędne do prowadzenia własnego sklepu w sieci.

Na WooCommerce jest postawionych nawet około 20% wszystkich ogólnodostępnych sklepów w sieci, co jest doskonałym wynikiem, patrząc na konkurencję z ugruntowaną pozycją na rynku. Samo WooCommerce można jeszcze bardziej rozbudować np. o programy afiliacyjne czy dodatkowe bramki płatności.

E-handel rośnie z roku na rok

Udział e-handlu w gospodarce rośnie z roku na rok. Fakt ten nie powinien jednak dziwić. Przedsiębiorcy przenoszą swoje firmy do sieci ze względu na obniżenie kosztów związanych z zatrudnieniem pracowników do pracy stacjonarnej czy wynajmem powierzchni magazynowych. Dzięki temu są bardziej konkurencyjni i mogą oferować niższą marżę ze względu na minimalne koszty prowadzenia działalności w e-commerce. Klienci z kolei zauważają, że w sieci wszystko można znaleźć zdecydowanie taniej, co poniekąd wynika właśnie z niższej marży dystrybutora. Ponadto wszyscy doceniają komfortowe robienie zakupów z własnego fotela oraz pełne bezpieczeństwo transakcji. Obecnie prawo bardzo skutecznie chroni kupującego, dając mu np. ustawowy 14-dniowy czas zwrotu.

Czy WooCommerce się opłaca?

Jeśli zastanawiasz się jak działa WooCommerce i czy warto go wybrać, koniecznie zapoznaj się z poniższym akapitem – z pewnością zawarte tu informacje okażą się bardzo pomocne. Największą zaletą wtyczki WooCommerce, wyprodukowane przez WooThemes, jest z pewnością cena – wtyczka jest całkowicie darmowa, a jej użytkowanie nie wiąże się z żadnymi abonamentami oraz opłatami bieżącymi. To zupełna odwrotność systemu SaaS, który polega na uiszczaniu przez przedsiębiorcę comiesięcznych opłat związanych z użytkowaniem wybranego silnika. 

To w takim razie ile kosztuje sklep na WooCommerce? Przy odrobinie chęci i samozaparcia oraz doświadczenia postawienie własnego sklepu na tej wtyczce jest całkowicie darmowe. To doskonały wybór np. dla początkujących przedsiębiorców, którzy próbują rozwinąć swój start-up bez ponoszenia zbyt dużych inwestycji początkowych.

Nie bez znaczenia jest także to, że WooCommerce to bardzo popularna wtyczka, dzięki czemu w sieci znajdują się całe setki tysięcy kolejnych dodatków, które rozszerzają jej funkcjonalność. Część z nich jest darmowa, a za część trzeba zapłacić z góry ustaloną stawkę bądź niewielki abonament. 

Jakie działania warto podjąć po uruchomieniu swojego sklepu online?

WooCommerce zapewnia także łatwe pozycjonowanie i korzyści, które wynikają z przeprowadzenia tego procesu. Proces pozycjonowania polega na poprawie pozycji wybranej witryny (domeny) w wyszukiwarce Google, która w Polsce jest zdecydowanie najpopularniejsza. Z reguły każda strona WWW ląduje na samym końcu wyników wyszukiwania i nie osiąga w ten sposób żadnego ruchu organicznego. To duży błąd. Polacy bardzo chętnie wykorzystują wyszukiwarkę Google do poszukiwania w sieci sklepów, portali, blogów czy informacji, dlatego warto znaleźć się w wynikach zdecydowanie jak najwyżej.

Pozycję każdej ogólnodostępnej strony ustala algorytm Google, który pozyskuje dane z każdej strony WWW za pomocą skryptów znanych jako roboty Google. To one przeczesują całą sieć w poszukiwaniu nowych stron, dlatego tak ważne jest, aby dotarły także na Twoją. Proces pozycjonowania polega na spełnieniu wszystkich wymogów i założeń algorytmu Google. Jest ich kilkaset i wszystkie mają tak samo duże znaczenie.

Z tego względu proces pozycjonowania dzieli się na trzy etapy. W pierwszym – Audyt SEO – należy przeanalizować całą stronę WWW i sprawdzić jej zawartość, a także zaplanować dalsze działania. W drugim etapie – on-site – trzeba wprowadzić wszelkie zmiany już na stronę i zmodyfikować cały kod źródłowy, aby ten spełniał wymagania algorytmu Google. W etapie trzecim – off-site – chodzi o zbudowanie jak największej bazy linków zwrotnych, które należy umieścić na domenach trzecich. Cały proces powinien spowodować duży i stały napływ internautów o znakomitym parametrze konwersji.

Fot.: fran innocenti/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Monika 14.05.2022

    Działania w lokalnej przestrzeni są mi bardzo dobrze znane, po 4 latach prowadzenia butiku niedaleko miejsca zamieszkania. Pozycjonowanie, lub nawet jakieś szkolenie, jak pozycjonować sklep internetowy, lub lokalny właśnie, przypuszczalnie przyda się tak samo tutaj, jak i w przypadku każdej innej działalności. Ja wcześniej nie zdawałam sobie z tego sprawy i miałam szczęście, że jako tako biznes funkcjonował, no ale wiadomo, mógł lepiej.

  • Natalia 14.05.2022

    Czy to WooCommerce, czy IdoSell, inwestycja w wizerunek, to dobra inwestycja. Dziś agencje interaktywne, które specjalizują się w budowaniu wizerunku w sieci, oferują efektywne pozycjonowanie sklepów internetowych, dzięki któremu mamy szansę na rozwój naszego biznesu. Ceny są przystępne, usługi kompletne, dostępność duża i jest z czego wybierać. Naprawdę warto się nad tym zastanowić 🙂

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Małe kwiaty doniczkowe do domu
/
Małe kwiaty doniczkowe do domu
Warto zainteresować się roślinami, które wyglądają pięknie, przyjmują wyjątkowe kształty lub niespotykane kolory liści, ale zachowują przy tym niewielkie rozmiary.
Podświetlane panele ścienne. Pomysł na aranżacje ściany
/
Podświetlane panele ścienne. Pomysł na aranżacje ściany
Zobacz, jak zaaranżować panele świetlne!
<strong>Spaghetti aglio e olio</strong> – na oliwie truflowej – przepis
/
Spaghetti aglio e olio – na oliwie truflowej – przepis
Masz niespodziewanych gości i chcesz przygotować do jedzenia coś szybkiego, ale niebanalnego? A może potrzebujesz przepisu na szybki obiad? Wypróbuj spaghetti aglio e olio!